Pages

Sunday, March 17, 2013

Sunday blues

Hari ahad minggu ni tak seindah hari ahad aku di minggu-minggu lain. X de lagi rutin biasa tido lepas subuh sampai pukul 11 pagi. Pagi2 pukul 6.30 pagi dah kluar rumah nak hantaq membe ke stesen bas. After that, jadi posmen pulak pergi "memanggil" kalau bahasa utara nya or kalau bahasa stendard buku teks, tolong hantar kad walimatulurus orang lain. Mati2 semua orang ingat aku yang da nak kahwin. Waddahel. Penat aku nak tepis dakwaan2 dn gosip liar yang berlegar2 kat kepala member-member aku sekelian.




Dulu waktu kecik-kecik, aku selalu jugak ikut ayah aku pergi memanggil ni bila makcik-makcik aku nak berkahwin. Time tu rasa best sangat kot sebab boleh pergi jenjalan rumah family2 yang lain. X rasa penat langsung. Yelah, time kecik kan, mana nak kenal erti penat dalam jalan-jalan ni. But now, baru aku tau macam mana ayah aku rasa dulu bila mana aku tengah seronok jalan-jalan pegi memanggil ni. 

Selesai proses memanggil, sampai je rumah, satu rumah punya membe tengah sedap tido. Aku tengok jam tangan da pukul 12.30. Gila jeles aku tengok 2 orang tu sedap tido. Sesuatu harus dilakukan. Aku pasang kuat-kuat TV3 sebab ada rancangan Melodi. Membe aku sorang memang hantu rancangan Melodi. Apa yang best pon aku tak tahu. 5 minit kemudian aku tgk pintu bilik da terbukak. Rancangan khianat aku berjaya. hahaha!


Xtvt biasa lepas Lunch. Game-on dude!

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...