Pages

Friday, September 30, 2011

Floating Library "Logos Hope"

Last week, aku bawak membe aku yang datang melawat sekitar Pulau Mutiara ni jalan-jalan dekat area Padang Kota. Maybe nasib aku agak bertuah, dekat2 jeti Port tu ada satu kapal yang agak istimewa sikit berlabuh iaitu kapal Logos Hope. Apa yang istimewanya kapal ni, ianya diberi nama timangan "Floating library" dan antara yang terbesar skali. 




Kapal ni diatas dia banyak la buku-buku n cendramata yg ada dijual.  Bermacam2 jenis. Daripada buku masakan, Atlas dunia, buku2 motivasi, kanak2 sehinggalah ke buku2 keagamaan (Kbnyakan Bible lah, Stended kapal mubaligh.. :)) Kapal ni berlabuh selama sebulan kalau x salah aku dan kebetulan hari yang aku pegi tu, last day dia port kat Penang sebelum kapal ni meneruskan kembali perlayaran dia mengelilingi satu dunia. Yuran masuk x mahal pun, cuma RM 1.00 saja. 




Aku x sempat nak snap gambar interior kapal ni sebab ramai sangat. Dah macam market Batu Lanchang la pulak keadaanya. Lain kali kalau kapal ni mai lagi penang, aku snap oke..?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...