Pages

Monday, April 12, 2010

Cerita Dulu-dulu 2 : Anjing yang rock....

hye!..malam nie aku sedang keboringan....saja lepak2 depan laptop aku smbil tengok2 gamba2 lama aku...ngeheheh...bila tgk balik gmba2 lama, teringat plak aku kisah lawak gila aku ngan kawan2 aku dulu..guling2 gak aku gelak bila kenang balik benda nie walaupon da dekat 2 tahun setengah aku stdy degree nie...tmbhan pula ada yang mendesak aku post crita aku kat sini..sapa dia? hohoho....x penting...okla, demi puaskan permintaan dia, story2 balik cerita nie..full edition x de cut2 n paste..;)


alkisahnye bermula bila ada sekumpulan pelajar nie, diorng x balik time raya haji kat UTHM nie..benda nie jadi 2 tahun lepas...Ops..lupa...waktu batch aku daftar dulu kat sini, kami daftar x silap aku 2 hari sebelom raya haji kot..ke seminggu..aku pon x ingat aa..klu sape2 yg ingat, tlg2 la corect2 kan kt sini yerk...


sambung...


aku dikalangan bebudak2 yang x balik dulu tue...jumlah kami x ramai pon...dalam 5-9 org jee yg x balik.yg lain semua settle balik dahh....x sanggup nak raya kat sini..tinggalah kami yg berjiwa kental aja kat sini menghabiskan raya haji kami kat UTHM nie...dah la baru masuk, x kenal sesapa lak...dahtue plak raya pn raya sendiri jaa...bayangkanlahh ye perasaan time tue...


ok, foward siket....


nak dijadikan cerita, masa cuti time tue, asrama aku @ Kolej kediaman Perwira yg ter-chenta nye kafe tutup..yelah, semua cuti, sapa yg nak mai makan kan? x kan nak jamu kat hantu...heheh..sambung lagi...kebetulan malam tu aku x tahula sapa dikalangan kami yang suwey....malam tue kami budak2 llaki yg x balik nie keluaq la makan ramai2 kat kedai makan depan jalan besaq....x silap aku kedai tue nama dia kedai Ujang kot..lepas abes da mencekik sekor-sekor, dah kenyang kan, kami pn berjalan la kaki balik ke kolej kediaman...


jalan balik ke kolej kami tue ada 2 option..satu lalu sebelah kubur, satu lagi lalu ikut celah2 taman perumahan nie...klu emikiran logik korang lah...dah sah2 geng2 aku nie tolak cadangan balik guna jalan kubur tue...oklah, balik la ikut jalan taman perumahan tue...


jalan punye jalan punye jalan...kami pon melintasi satu lorong blakang umah org kat area2 situ....dalam tengah rancak punye sembang..kami terdengaq la dari jauh2 ada bunyi anjing2 sedang menyalak....


bila toleh ke blakang, nampak laa ade sekor anjingan sedang berlari2 kearah kami macam kami nie sekumpulan penjenayah @ muka pecah rumah orang...


"aisehhh!!! ada anjing la plakkk!!!.." kata aku....


niat hati memang dah nak lari menyelamatkan diri....tapi mmbe aku dengan slambe nye kata..(Madek)....


"Rilek2....kita ramai...dia x brani nak wat apa kat kita punya....."


bapak konfiden jee dia cakap...oleh krana si madek pon da cakap mcm tue...kami pon layan jela...aku pon toleh aa skali lagi ke blakang....Mak Oii!!! rupe2nya bukan sekor!! mau ada dlm 7-8 ekor.....aku pon toleh depan nak gtau madek....dia dah x de!!!! babi tol hang madek!! rupanya dia dah lari dulu dari kami semua....dah jauh plak tue....mmg sial nyer kawan....apa lg, kami pn reramai buat acara pecut 150 meter malam tue smpai la ke kolej kediaman...si peycal pon lari jugak....(kawan aku)..x ingat ape dah time tue...smpai tertangal2 selipar jepun yg baru beli masa daftar aritue...


balik bilik aje, mmg xku x cakap banyak dah..trus capai madek smbil buat skill rock-bottom kat dia...jimbet nyer kawan....chiss!

2 comments:

  1. miahahahaha.....aku igt lg....sadis oo lari tym tu...hahaha...kenangan trindah n terpahit yg kn ku kenang smpai bila2....hehehe

    ReplyDelete
  2. yeah2!..hahaha...satu bahan lagi bro ntuk lu citer kat anak2 lu....The start of our friendship..:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...